View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg har ingen faktiske tall på hvor relevante de er som smittevektor, men dersom de er det så vil det være helt riktig å stenge videregående skoler til personlogistikken er rydda opp i. Dersom det jeg så var representativt er det helt utenkelig at elevene vil greie å huske disse instruksene i mer enn noen mikrosekunder.
Vis hele sitatet...
Jeg velger å ikke linke til artikkelen jeg leste det i, da det er bak betalingsmur hos en lokalavis, men de henviser til siste rapport fra FHI. Der kommer det frem at smitten nå øker mest blant nettopp tenåringer - altså gruppen 13-19 år. Er enig i at det virker å være mye som kan forbedres der, og inntrykket mitt er at tiltak dessverre ikke blir gjort før det er for sent. Det virker ofte som om det må et utbrudd til før noe blir gjort, selv når det er åpenbart at utbruddet vil komme. Lett for meg å sitte her og synse, men synes det å vente akkurat litt for lenge er noe som gjentar seg litt for ofte.

Som student observerer jeg også en god del halvveis håndtering. Det er mye som er bra, og vi får nå utdelt munnbind til den fysiske undervisningen vi har, men så skal alle kohorter samles i én forelesning, og alle 100+ skal da inn én trang dør på likt, og da har selvsagt mesteparten tatt munnbindet av. Og så er det det med en meter avstand. Den meteren er tilsynelatende kun målt til venstre og høyre fra hvert sete, men forran og bak er det visst ikke så nøye.