View Single Post
Trådstarter
12
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Det er en god grunn for at du / dere må inn i psykisk helsevern.
Den «guiden» du skriver her kommer ikke til og hjelpe verken deg, eller noen andre.

Om du vil bli frisk, ta imot hjelpen du får før det er forsent og du står der uten hjelp. Det kan jeg garantere at er mye værre.
Vis hele sitatet...
Det blir en subjektiv sak slik jeg ser det. Jeg er personlig selv i mot tvangsinnleggelser så lenge man ikke er til fare for andre. Å bli innlagt fordi det sees på som det beste i forhold til sykdom (behandlingskriteriet) blir feil slik jeg ser det. Så kan man være uenig eller ikke der.

Personlig har jeg aldri lyst til å havne i en manisk psykose igjen, og skulle det skje håper jeg at jeg legger meg inn faktisk (ikke at jeg tror jeg kommer til å tenke det i en mani). Dette fordi jeg faktisk har fått oppføre meg som en tulling ute i det fri, som er flaut.

Jeg er åpen for hjelp, men var det ikke etter min første innleggelse, fordi jeg var innlagt på psykiatrien i over 2 mnd. Da var jeg veldig anti-psykiatri.

Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, eller "hvis du ikke vil bli oppfattet som psykotisk, ikke vær psykotisk".
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vil bli oppfattet som psykotisk, ikke oppfør deg som om du er psykotisk. Om man føler man kan prate med fuglene, så ikke si det til de ansatte.

Sitat av gekko4u Vis innlegg
Ser for meg at en person som faktisk er psykotisk ikke helt klarer å nyttegjøre seg av denne guiden.
Vis hele sitatet...
Kan være. Jeg selv lærte hvordan å oppføre meg hovedsaklig fra min første innleggelse som varte i over 2 mnd. Da gjorde jeg mye dumt, som å prøve å knuse et vindu, utløse brannalarm, argumentere for hvorfor jeg var frisk, prate om konspirasjoner og slikt. Innså etter hvert at man måtte spille med. Gikk 6 uker med å gjøre motstand før jeg innså at jeg måtte bli "positiv" til legenes behandling/medisiner for å slippe ut. Tok ikke noe medisiner etter at de skrev meg ut, selv om jeg så jeg skulle gjøre det.
Sist endret av nowhere; 19. april 2019 kl. 16:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.