View Single Post
Sitat av mroek Vis innlegg
Jeg har også testet litt på dette i kveld (men da med FMG i bridge og egen router som kjører LEDE), og jeg har faktisk eksakt samme problem. Portalen lastes ikke, og etter 2 minutter gir den opp og går over til å vise NRK-kanalene. Hos meg virker det bare i rundt 4 minutter, så stopper streamen. Jeg kan da bytte kanal, og få nye 4 minutter. Jeg antar dette skyldes at serveren til Altibox timer ut fordi den ikke får svar på sine forespørsler om hvem som fremdeles vil motta streamen. Har ikke funnet hvorfor dette feiler. Enda.
Vis hele sitatet...
Antagelsen her var korrekt. Grunnen til at streamen stoppet var at FMG ikke fikk bekreftelse om at noen fremdeles ville ha streamen. Jeg hadde slått på IGMP snooping i selve switchen, men av en eller annen grunn så førte det til at IGMP-queryene fra FMG aldri kom inn til routeren min. Vet ikke hvorfor, da jeg trodde IGMP snooping kun var for å unngå å sende selve streamen til alle portene, og at IGMP-pakkene i seg selv alltid ble akseptert. Med IGMP snooping avslått i switchen, så stopper ikke streamen. Men da blir det jo også flooding av de andre portene, så det er ikke bra.

Men portalen vil fremdeles ikke laste, så det er jo kun NRK som virker.