View Single Post
Tror kanskje ikke det er så mye mer å finne ut av, egentlig. Vi vet jo nå hvordan det fungerer, og hva som må til. Det som er mest forunderlig akkurat nå, er at de nye dekoderne fungerer hos @mresh selv med P2812 i bridge mode.

Som før nevnt, Altibox sier jo at de jobber med en løsning også for de som ønsker å ha hjemmesentralen i bridge mode, noe som egentlig ikke burde være spesielt vanskelig i det hele tatt. Jeg mistenker at problemet er at de helst ønsker å unngå dette, fordi dekoderne da ikke vil kunne snakke med andre enheter (som mediaservere) i husets interne nett (som da er utenfor deres kontroll).

Jeg mener det burde være kurant for dem å bare beskrive dette, slik at kunder som velger bridge mode vet at da vil dekoderne kun fungere med de ordinære Altibox-tjenestene (TV/opptak/programarkiv), og ikke annet innhold som er i husets nett. For de kundene som velger bridge mode vil jeg tro at det er eksakt slik de vil ha det...

Men det er klart at den optimale løsningen etter alle solemerker er å droppe hele hjemmesentralen og sette inn eget utstyr.