View Single Post
Sitat av atg Vis innlegg
Ja, de nye dekoderene bruker fremdeles multicast(når du ser på vanlig Linær TV) og unicast når du ser eksempelvis trykker tilbake til start eller ser et opptak fra skyen(eller bruker andre ikke linær tjenester på TV Dekoderen)

Testet med IGMP Proxy avslått og da virket ikke vanlige TV kanaler lengre.

IGMP Snooping blir også et krav med dette oppsettet(for å slippe å få Multicast pakkene ut på alle portene i nettverket ditt)
Vis hele sitatet...
Dette gir mening. Jeg fikk til å kjøre signalene gjennom Asus ruteren min ved å bruke dual WAN, men ved linjærtv så hakker lyden og til dels bildet etter få sekunder. Men setter jeg på pause i et par sekunder for så å starte programmet igjen, så virker det helt fint. Jeg regnet med at det hadde med lastbalanseringen knyttet til Dual WAN funksjonen, men kanskje det har med multicast å gjøre. Uansett var det ikke en god nok løsning, fordi lastbalanseringen kveler trafikken på primær WAN. Så jeg må nok prøve noe annet.

Sitat av mroek Vis innlegg
Du har P2812 da, ikke FMG? Og dekoderne koblet rett i denne, ikke i Asusen din?

Høres rart ut at det skal virke, men kan jo hende at Altibox har rullet ut en fiks for dette problemet? Det er jo blitt sagt at de jobber med dette, selv om det like gjerne kan bety at de kanskje skal se på det en gang i fremtiden....
Vis hele sitatet...
Tipper det funker likt som hos meg, dvs. TV virker, men ikke opptak, programarkiv osv.

Edit: Så nå at det ikke var FMG, så da kan jeg ikke uttale meg likevel.
Sist endret av KydeX; 1. august 2017 kl. 20:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.