Tråd: Sugardating
View Single Post
[

Sitat av *pi Vis innlegg
Forstår du at når vi hele tiden blir bedt om å "passe på litt", så legger det en god del begrensninger på vår livsutfoldelse som du ikke trenger å forholde deg til? Ser du at å bli konsekvent oppdratt til å kikke deg over skulderen fordi du må ta ansvar for at ikke noe skjer med deg, gjør noe med friheten, en frihet du i stor grad kan ta for gitt?

Går du rundt og formaner gutter (..) Det er stort sett ikke "onde hensikter", det er elendig dømmekraft og lite bevissthet på hvordan situasjoner oppleves for andre. Hva med å formane menn om å passe seg på byen?
Vis hele sitatet...
#SVARQUOTE

Ja, det forstår jeg svært godt. Jeg har mange ganger sagt hvor heldig jeg er som ikke trenger å tenke på det i like stor grad. Man skal selvsagt passe seg for å ikke havne opp i farlige situasjoner om man reiser mye rundt i fattige land (tar meg selv som eksempel) uansett kjønn, men jeg kan ta av meg verdisakene. Jeg kan nødig forestille meg hvor stressende det ville vært hvis det mest ettertraktede jeg hadde i møte med forkvaklede fremmede var kroppen min.
Jeg er helt inneforstått med at det gjør noe med friheten og at det ikke er noe greit, men det er på mange måter allikevel realiteten. En realitet jeg beklager meg over og gjerne skulle være med på å endre, men likefullt mener at man må forholde seg til enn så lenge det er slik.

Siden du spør så kan jeg meddele at jeg ikke går alt for mye rundt og formaner om hverken det ene eller det andre, uansett kjønn. Når det kommer til å forfekte personlig ansvar, varsomhet og ansvar for andre rundt seg så banker jeg det like hardt inn ved passende anledninger uansett kjønn.
Pass på deg selv, pass på hverandre, ikke drikk for mye, stol på magefølelsen. Det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite.
Man skal være forsiktig med å mene at gutter har et særskilt ansvar for å passe på jenter også i disse dager, men jeg synes selv det er viktig å poengtere relevansen av å si i fra og å ta ansvar. I mange ubehagelige situasjoner kan det være enklere for en gutt på sidelinjen å si noe enn ei jente som står midt oppi det - og dessverre er det bare slik at mengden uønsket oppmerksomhet er disproporsjonal.

Alt dette er i bestefall en digresjon hvor man ender opp med å måtte forsvare en lang rekke antagelser og det er beklageligvis ganske typisk for denne typen problematikk. Det følger liksom den samme runddansen hele tiden, ikke så ulikt mønsteret i innvandringsdebatt. Det er betent.
Ellers står jeg for alt jeg har sagt så langt og jeg mener det virkelig også. Jeg ber deg evt. om å lese det med nye øyne om det virker så kvinnefiendtlig.

/#SVARQUOTE

TS, jeg vil bare si at hvis du har lest det jeg har skrevet, eller andres meninger om hva jeg har skrevet, og tolket det dithen at jeg ser ned på deg eller synes du har mindre verdi som menneske så er det kategorisk feil.

Det er absolutt en sammenheng mellom de risikovurderingene man velger å ta og gjennomføre og negative opplevelser man evt. pådrar seg igjennom livet, men det er på ingen måter det samme som skyld. Hvis du velger å fortsette med å dra med fremmede menn hjem i lys av "sugar dates" så er det dertil økt sjanse for at du vil pådra deg negative erfaringer. Det er ditt ansvar om du velger å dra til å begynne med. Hvis noen velger å gi deg en ufin opplevelse når du først har dratt, så er det selvsagt deres ansvar. Du skal ikke klandres for andres dårlige oppførsel, men det kan til en viss grad forventes at du forsøker å unngå den i den grad den er forventet.

Ellers ser jeg også atferd og tankemønster som minner meg veldig om selvskading TS. Det er et tapsprosjekt å skulle fylle hullet i sjelen din med "sugar dates". Vær så snill å oppsøke hjelp for selvbildet ditt, dine tidligere vonde opplevelser og tankekjøret generelt. Ta ansvar og søk hjelp.

Jeg formaner deg.
Sist endret av Dodecha; 11. februar 2021 kl. 08:54. Grunn: Fjernet svar på slettede innlegg