Tråd: Sugardating
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Godt poeng. Jeg lytter og tar til meg det folk sier.. selvom det kanskje ikke er tydelig ut av det jeg skriver og gjør. Men samtidig, hvem skal man høre på når folk gir råd om forskjellige ting. Det er nok derfor jeg endte opp med å gjøre det likevel, men det betyr ikke at jeg ikke har hørt på alle rådene.
Vet ikke helt hva du mener jeg skal si eller gjøre, skal jeg være enig med absolutt alle som kommer med råd?
Vis hele sitatet...
Nei, du må velge selv. Folk fremmer sine argumenter. Deretter må du selv vurdere kvaliteten på de og velge. Dersom debattant A fremmer et tilsynelatende godt argument, men debattant B viser at det egentlig er en skjult selvmotsigelse, så får du se over da! Har B rett, medfører A sitt resonnement virkelig en motsigelse? Er kildene til C troverdige, og innehodler de virkelig informasjonen C hevder? Hvis D kaster ut en påstand som bryter tvert med noe du trodde var riktig, så sjekk det opp, da! Enten hadde D rett, og du fikk nettopp korrigert en feiloppfatning du hadde, eller så tok D feil og du kan vise det. Slike ting. Kritisk tenkning og logikk er slettes ingen heksekunst, men som med alt annet krever det trening. Til slutt blir det en vanesak.

Men i dette konkrete tilfellet, så har vel i grunn alle sagt at du bør la være å prøve deg på sugardating? En tidligere deltaker har delt bitre erfaringer. Hun sa du burde la det være. *pi har gitt deg et helt lass med faglige grunner på hvorfor du bør la det være. Selv de som stiller seg positive til prostitusjon som konsept har vært enige om at for å navigere dette farvannet må du kjenne det godt, være veldig klar på hva du selv ønsker og være flink til å sette og håndheve grenser - ferdigheter du etter eget utsagn ikke besitter. Så uansett hvem du hadde valgt å høre på i denne tråden, så måtte du ha kommet frem til at det var best å la det hele være, i alle fall inntil videre. Likevel sitter du igjen med et inntrykk av å slite med motstridende råd på dette punktet? Det er forunderlig, og du gir inntrykk av å ikke ha ilagt noens argumenter betydning. Det er ikke sikkert det er slik det er, men det er slik det virker for leseren. Da er det betimelig å spørre om du egentlig ønsker input overhode, eller om du egentlig er ute etter noe helt annet.

Mange blir frustrerte og irriterte når folk ber om hjelp de tilsynelatende ikke ønsker. Det er godt mulig du virkelig ønsker input, akkurat som du sier, men alle dine handlinger tilsier noe ganske annet. Denne dikotomien er urovekkende å iaktta. Jeg er ikke psykolog, men basert på den adferden jeg har sett i denne tråden tror jeg at du sliter mer enn du tror med mer enn du innrømmer.

Ta med deg skallen til fagfolk for en periodisk kontroll, nå. Chop-chop!
Sist endret av Myoxocephalus; 10. februar 2021 kl. 23:42.