View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
toppdogg sa det jeg ikke fikk frem i forrige innlegg, det var litt grunnen til at jeg dro frem psykedelisk virkning og omgivelser: Ja cannabis/hasj har en euforisk effekt, men rusen er mer kompleks enn så: I et godt humør vil de psykedeliske effektene være positiv: Tankene vandrer i 100km i timen, krativiteten kan blomstre om man har utforskertrang, sansene vrenges litt så musikk, smaker og lukter blir mer intense.
I et dårlig utgangspunkt? De tankene som farer av sted er plutselig ikke positive, du legger merke til pulsen din som øker, du prøver å ikke tenke på det men pulsen kjennes nesten ut som den skal sprenge inni deg.

For klarhetens skyld, det er ingen farlige interaksjoner med SSRI antidepressiva og Cannabis/Hasj, men for å gi litt mer innblikk: Du tar et medikament som regulerer serotonin i hjernen din. Serotonin er et stoff som regulerer flere ting som humør, seksualdrift, apetitt og søvn og hjernen din får en strøm av serotonin avhengig av situasjonen rundt deg og tilstanden din: De binder seg til reseptorer i synapsene dine, gjør jobben sin og så blir de gjenopptatt og ført bort.
Selektive serotoninreopptakshemmere bremser gjenopptak av signalstoffet (transmitteren) serotonin i nerveceller. Dermed blir det en større konsentrasjon av serotonin mellom nervecellene (synapsen).

Når du røyker Cannabis/Hasj så vil virkestoffet også påvirke serotoninnivåene i hjernen, igjen, dette er ikke noe fysisk farlig men når du sier du har angst/panikkangst så vil slike påkjenninger ikke akkurat være noe koselig å erfare, noe du selv beskriver med effektene du har opplevd under rusen.

Det jeg sier er at det er ingen garanti at man nyter Cannabis-/Hasjrusen i din situasjon er det enda mer åpenbart at det gir uheldige resultater. Videre bruk kan i værste fall gjøre vondt værre.