View Single Post
Jeg skal ikke snakke for andre, men grunnen til at Dodecha tar det opp er nok fordi cannabis kan forværre ting som angst og depresjon. Dessverre er det rett og slett ikke alle som tåler rusen. Det er heller ikke anbefalt å ruse seg, egentlig på noe som helst, før man er 25. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har fulgt det rådet selv, og for min del har jeg ikke opplevd noe annet enn et par ubehagelige opplevelser med "overdoser", men folks opplevelser med cannabis er veldig subjektivt. Når du sier at du allerede har slitt med panikkanfall, og ikke i russammenheng, har jeg en følelse av at du bør være forsiktig. Som sagt vil jeg fraråde deg å prøve brownies med det første. Jeg har selv opplevd at dosen ble bittelitt for høy, og det er på ingen måte gøy.

Jeg leste ikke igjennom førsteposten din skikkelig før nå. Det som skjedde med deg, når du fikk anfallet, høres for meg ut som lavt blodsukker. Det er ikke uvanlig ved røyking, og det er alltid greit å ha en flaske brus i nærheten når du røyker, det kan hjelpe i sånne situasjoner. Det har skjedd meg før, akkurat samme greia, men det varte bare i et par sekund. Det som går igjen spør du meg er at du gjør dette litt "skittent", med å lage flaskebonger osv. For min del bør hele stemningen rundt rusen være god, og jeg liker best å røyke med noe greit røykeutstyr. Jeg vil også anbefale å prøve mindre doser. 0.5g er mye for en nybegynner.

Hvis du absolutt vil prøve mer så vil jeg som sagt anbefale å invistere i noe greit å røyke fra. I det minste en glasspipe eller onehitter, det jeg bruker mest er en sånn: https://maryjanes.no/produkt/glasspi...im-one-hitter/
Og så anbefaler jeg at du planlegger en kveld der du prøver deg fram. Planlegg på forhånd hva du skal gjøre, kjøp inn litt god mat og drikke, pass på at du er i rolige omgivelser og at du bare kan slappe av og nyte kvelden. Når kvelden kommer, røyk litt og litt. Begynn med ett lite trekk, vent 10-15 minutt og se hva som skjer. Om alt er bra, ta et trekk til, osv... Om opplevelsen blir bra kan du også holde det gående på den måten, når du begynner å kjenne at effekten avtar røyker du litt til.

Ser også at du blanda med tobakk. Bruker du nikotin til vanlig? Hvis ikke kan effekten fra nikotin ødelegge opplevelsen. Jeg røyker bare reint siden jeg ikke bruker nikotin til daglig, og ønsker ikke nikotinsjokk i lag med cannabis-effekten.