View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dach Vis innlegg
Jeg blir ikke riktig klok. Mye fremmedord for meg.
Vis hele sitatet...
Google vil kunne gi greie svar på dei orda.
Sitat av dach Vis innlegg
Jeg sliter med å finne ut hvilken router jeg skal velge. Fant denne: https://www.netonnet.no/art/data-og-...FQZkGQod_48CJA
Hva brukes Consol-porten til?
Vis hele sitatet...
Jepp, heilt utmerka den der. Konsollporten er for å få opp eit seriellt konsoll når du har behov for å konfigurere den på andre måter enn over nettverk. Hendig den dagen du har herpa konfigen slik at du ikkje får tilgang.
Sitat av dach Vis innlegg
Vis hele sitatet...
https://www.komplett.no/product/6388...-smart-switch#

Gå opp til ein managed switch. Då kan du brått dele inn nettet ditt med VLAN, sette opp trunks og anna snadder. Koster eit par hundrelapper meir, men gir deg faktisk mogelegheit til å sette opp ting som eige, isolert, nettverk for gjester, dmz for ting også viare...

Viare ville eg kjøpt inn 2-3 AP. Gjerne UBNT AC AP. Eit i kvar etage vil gi deg utmerka trådlausdekning, og god hastighet.

Sjølv har eg pfsense-boks, WRT1900AC (styr unna, dårleg kjøp... grei ytelse, men dyr), og ein managed cisco-switch.

Har tre VLAN, laptoper og ymse som ikkje skal vere synlig fra utsida. trusted, som er et par kabla bokser. Litt ekstra brannmurregler som gjer at dei ikkje er synlige fra WLAN, utover på http og ssh. Og eit dmz, der IPv6 er pip åpent rett inn. Kombinert med at CD gir ut /48-prefix på IPv6 så kan du faktisk subnette slik du vil - og du kan ha offentlige IPer på alt

Sitat av FatMan Vis innlegg
Router: Her vil jeg anbefale pfsense på det sterkeste!
Vis hele sitatet...
Haller mot å vere ueinig. pfsense funker. Men det mangler fornuftig CLI, og koster meir enn Ubiquiti sine bokser. Du får edgerouter for under tusenlappen. I tillegg har faktisk Ubiquiti fornuftig CLI!
Sitat av FatMan Vis innlegg
Switch: Gå for en hvilken som helst gigabit unmanaged switch.
Jeg valgte gs108E i tilfelle jeg i fremtiden vil leke med de ekstra funksjonene, men per i dag er det bare en helt enkel idiotswitch som alle andre. Her er det vanskelig å kjøpe feil.
Vis hele sitatet...
Kjøp for all del managed. Det koster litt ekstra, og du får VLAN-støtte.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Kabel: Ettersom du skal ha såpass mye kabel kan du vurdere å kjøpe en rull med Cat5e eller cat6 og lære deg å crimpe kabler selv.
Vis hele sitatet...
Nei, for pokker! Legg opp kabler, og terminer i veggbokser. Bruk ferdigkjøpt patch frå veggboks til utstyr. Fs.com selger kabler for 1$/m, ferdig terminert. Det er bedre kvalitet på enn heimelaga patch. Heimelaga patch er faktisk største feilkilda, og eg ser ingen saklig grunn til å dille med det. Det er enkelt og greit ikkje en kostnad i den store samanhengen uansett.

Viare bør du bruke solid kobber i veggkabel, og mangetråda kabel i patch.
Sist endret av vidarlo; 31. juli 2017 kl. 11:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.