View Single Post
Du får antall sitteplasser basert på antall seter når de besikter bilen. Har du ingen seter bak så får du 2 el 3 om det er midtsete foran.
Når varebilen er personbilregistert så kan du sitteplasser bak selv om de ikke blir godkjent. Feks at de står i feil retning. De setene kan du kun brukes når bilen står i ro.

Det finnes slike smarte dingser som automatisk gjør valget for deg når det kommer til lading. Er det sol og solcellene leverer strøm så velger den solceller, kobler du til landstrøm så velger den landstrøm. Aldri sjekket prisen på noe slikt men tenker vel at en en helt ordinær manuell bryter gjør jobben og koster jo nesten ingenting. Så ja da bare velger du ladekilde manuelt etter hva som passer for øyeblikket.

Et slikt system blir vel også mest ryddig mtp på koblingsskjema og kabelstrekk.

Den laderen "bygger du inn" i bilen. Også har du feks stikk i bakskjermen med folde-lokk som holder vann og vær ute. Den er stasjoner i bilen, veier lite og tar lite plass. Så strekker du kabel fra laderen til pluggen i bakskjermen.

Er ingen elektriker så kan godt være jeg bruker litt feilaktig fagterminologi, blir det forvirrende så får du bare spørre så skal jeg forsøke å forklare. Er selv-lært etter som behovene har oppstått men har aldri orket å lære mer enn jeg må for å få fullført akkurat det jeg plages med.
Sist endret av random67489; 9. juni 2019 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.