View Single Post
Sitat av kimmarn Vis innlegg
Har du råd til det så lønner det seg å kjøpe hus med utleiemuligheter, hvis du bor i størstedelen av huset selv kan du leie ut skattefritt. jeg og en kompis kjøpte et hus som vi bor i selv og leier ut til 4 andre, vi ga 1.645 for det og betaler 12500 i måneden i lån, vi får inn 12500 i husleie hver måned som går til lånet, også betaler vi det vi kan selv også for å få ned lånet fortere og spare rente, vi har mål om å betale det ned på 10 år og da sparer vi cirka 300k i renter :O
Vis hele sitatet...

Jeg gjorde det samme. Med moren min ikke bare som kausjonist, men også med pant i hennes bolig for egenkapital så fikk jeg finansieringsbevis til tomannsbolig opp til 3.6 mill. Fikk knapt lån til 2 mill om den ikke hadde hatt utleiedel. Leier ut en 86kvm leilighet for 13000 og det dekker alle utgifter til lån per måned.

Tips til førstegangskjøpere; jeg er ingen ekspert (det var tips #1 :P) men hvis foreldra deres ikke har lån opp etter halsen kan en siste utvei være å ta opp lån sammen med dem. Hvis du kjøper noe med god forventet verdistigning kan du etter hvert få ny verdivurdering på huset (som du eier alene) og banken kan bli villige til å føre låne over på kun deg.