View Single Post
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Etter at man pluttselig fikk lysten av mer cannabisrelaterte orale gleder kom jeg over en liten notis i en av kokebøkene mine. Weed i alkohol. Høres fantastisk ut ikke sant, vel det er det haha.. uansett, det kalles visstnok "Green Dragon". Tenkte jeg skulle dele en oppskrift jeg fikk av en kompis. Det er litt jobb, men shit, du sitter igjen med noe herlige greier som sittter der det skal

Greed Dragon:
En god del sprit. Jeg anbefaler hjemmebrent. Siden THC funker best med så mye alkohol prosent som mulig, er vi ute etter ting som norsk lov ikke er så glad i å selge på polet. Et sted mellom 80 og 96% er bra.
Grinded Weed, så mye du føler for. Kommer an på om du vil bli fjern på en teskje eller 3 dl. ja, du skjønner tegninga. Men litt over grammet per desiliter skal være greit.

Det som er fint med denne greia er at du kan bruke masse "rester" etter produksjon også, bladet, stilker++ alt kan gå oppi.

Framgangsmåten er som følger.
Du trenger en kjele, og en glassbolle. Med dette lager du et vannbad. I bollen har du da spriten og weeden. Varm opp kjelen.
Så i bollen med sprit og weed har du et termometer, jeg anbefaler et sukkertermometer som det så pent heter, eller et digitalt. Så er det bare å følge med på termometeret. Tempen på spritblandingen skal holde et sted mellom 70 og 74 grader. Blir det varmere enn det bør du ha litt kaldt vann i vannbadet eller litt kald sprit i bollen. Så har du bare øynene på termometeret en 20 minutter - halvtimes tid. Rør om med en gaffel eller noe innemellom så all weeden blir bløt og fin.
Når dette da har stått og godgjort seg ferdig kan du sette herligheten til avkjøling. Da dette har blitt kaldt kan du sile over i en pen flaske og ta med på neste fest. Til siling er det greit med kaffefilter eller et klede. Du skal når du er ferdig sitte igjen med en grønn eller brun væske.
Jeg anbefaler å ta det med ro når du drikker av dette. Det tar en tre kvarter til 90 min før det slår inn, og det kan komme ganske kraftig, så prøv deg fram

Dette kan gjøres enklere også: Ved å grinde stæsj oppe en flaske sprit og la dette stå to-tre uker, mens du rister og vender litt av og til skal og funke, men har aldri prøvd dette selv så vet ikke om det funker like bra. Uansett, på framgangsmåten over har du drikkeklar greie på en litt lang CD med musikk

Sitat av Geordie Vis innlegg
Å lage sjokoladeplater må jo være en veldig praktisk oppskrift by the way
Vis hele sitatet...
Det er veldig sant. Har som regel det liggende i kjøleskapet Veldig stealth å ta noen biter sjokolade på fest for eksempel.

Har jo en herlig ting som kalles Ganache som jeg liker i stedet for sjokoladeplater:
300g mørk sjokolade
1,5 dl fløte
35 g cannasmør
1,5 cl cognac(eller foretrukket brennevin)

Kok opp fløte og rør inn sjokolade og kaldt smør. Smak til med sprit. Hell over på en plate dekket med plastfolie. Avkjøl.
Dette er perfekt som snacks i kjøleskapet og som base til det meste egentlig