Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor gammel burde man være før man prøver DMT? Er 18-årsalderen alt for tidlig?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at man bør vente til kroppen og hjernen er ferdig utviklet før en belaster den med noe som helst av sterke psykoaktive stoffer. Før en skal begynne å sprenge grenser og utforske kompliserte landskap så bør en ha et sett med grunnleggende og elementære støttebjelker noenlunde ferdig etablert. Du bør ha fått etablert identiteten din, hvem du er, og hva du står for. Du bør også ha etablert en stabil hverdag i en forutsigbar livssituasjon. Når du er 18 år er du fremdeles i en prosess hvor du finner identiteten din og forsøker å legge grunnmuren for hva som skal bli fremtiden din. I mine øyne så er ikke dette en god tid for bruk av psykedelika (eller div. andre rusmidler heller).

Siden vi bruker ord som ''burde'' her, så mener jeg at aldersmessig så burde en vente til en er minst 25 år før man prøver psykedeliske stoffer. Hjernen din, identiteten din, og livssituasjonen din er nok mer etablert når du er 25 år, enn når du er 18. Jeg var var jeg eldre enn deg den første gangen jeg inntok et tradisjonelt psykedelika og for min del så kunne jeg nok ha ventet en god stund til. Jeg har ikke rørt psykedeliske stoffer siden, og jeg skal heller ikke røre det før jeg er på et trygt, stabilt og godt sted i livet.

Mentalmelt har skrevet en usedvanlig bra tråd om dette som han har lagt ut på forumet: Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?