View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Kort fortalt liker jeg å bruke tramadol rekreasjonelt, og har vel sådan fått et lite avhengighetsproblem, men er bevisst på å aldri gå over på tyngre preparater, eller skaffe ulovlig.

Jeg bruker kun hver fredag og lørdag, og det har gått fint i nå 5 mnd. Merker at jeg er avhengig i så måte at jeg merker det frister å bruke torsdag etter jobb, men har klart å holde meg.

Uansett, siden jeg har fått økt toleranse, har det blitt til at jeg prøver på legeshopping selv om det er mulig for legen å gjøre ett enkelt oppslag i Reseptformidleren å se om jeg har fått vanedannende medisiner tidligere, noe dem aldri egentlig gjør. På nå to uker har jeg fått utlevert ca 8 esker med Tramagetic 300 mg, som tilsvarer 120 kapsler (gir da altså mange kvelder med rus), av forskjellige leger, hvor jeg en ukes tid etter legebesøket stikker innom legekontoret og forteller at medisinen er mistet og om de kan skrive ut ny, fått hver gang.

Med andre ord, e-resept og reseptformidleren har ikke satt noen stopper for legeshopping - selv om sånne som meg burde være oppdaget, når vi frekventerer legekontoret oftere enn hver 30. dag (da reseptformidleren slettes/nullstilles, pga personvern)
Dokumentasjon på dette kommer i form av bilder med datoer av esker.

Hensikten med tråden er at om andre er hobbynarkiser som meg, men gjerne ikke går innom oftere enn hver 30. dag pga de tror alle leger søker i reseptformidleren, og frykter at det blir klein stemning når legen påpeker "men du fikk jo tramadol for 20 dager for 6 dager siden" - mest sannsynlig skjer ikke det