View Single Post
Dette her synes jeg ut som noe å sette inn spesialkompetanse på. For det første er det helt urimelig å ligge der i helvete. For det andre er det helt urimelig ikke å søke rette kompetansen til å få gjort noe med det. Finnes det et smerteteam på sykehuset der du ligger, eller er det mulig for dem å skaffe seg råd fra andre steder? Der er det gjerne anestesileger som har spesiell interesse for dette.

Jeg har ikke så mye å bidra med utover det andre alt har luftet. Jeg tenkte med en gang Ketorax, men jeg har ikke prøvd det i tablettform over tid. IV synes jeg det funker bedre enn Fentanyl, mye fordi jeg blir temmelig svimmel av sistnevnte. I forhold til Oxy blir det nok litt hip som hap. Sitter med et inntrykk av at Oxy-preparater blir brukt mer. Jeg bruker selv en kombi av Lyrica og OxyContin mot nervesmerter i beina. Det funker bedre enn ikke noe, men å bli kvitt smertene tror jeg ikke lar seg gjøre uten å kjøre opp på morderiske doser Oxy. Så er det vel ikke snakk om regelrett nevropati her. Nerveblokk var og i tankene mine da jeg leste hovedinnlegget. Dette er uten tvil anestesilege-mat, og det er kritikkverdig at kirurgene ikke ser etter andre løsninger. Enn si anestesilegene hvis denne kompetansen allerede er i bildet. Legene har jo helt rett i at å ligge i det helvetet er helt uholdbart. Det er og vondt å høre hva du har vært igjennom, TS.