View Single Post
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Trådstarter
274
Nå skal det riktignok sies at jeg heller ikke syns attentinrusen alltid er så behagelig. Merker jeg blir stressa og shaky, så sjansen for at jeg blir avhengig er nok ganske liten. Ofte gruer jeg meg litt før jeg tar dem. Jeg tenker å kutte bruken for en god stund etter at jeg har levert oppgaven. Spørsmålet var vel egentlig om jeg risikerer noen langvarige problemer om jeg fortsetter å bruke attentin jevnlig de neste 10 ukene. Har ikke sjans til å bli ferdig innen fristen om jeg ikke gjør det. En dags arbeid på attentin tilsvarer en uke uten, i mitt tilfelle. :P Jeg burde vel også legge til at jeg har vært så dum å spise en del rivotril i sommer, noe jeg har kutta helt ut nå. Det gjør jo ikke saken bedre akkurat. På en annen side kutter jeg også ut alkoholen, og trener 4 ganger i uka. Jeg ser for meg at dette går greit, men er klar over at jeg leker litt med ilden. Jeg kjenner flere uten ADD/ADHD som har spist attentin daglig i lengre perioder enn dette uten å pådra seg problemer, men disse sliter jo ikke med angst i utgangspunktet. Noen som vet hvilken risiko som ligger i attentinbruk hos dem uten ADD/HD kontra de som får disse på resept. Legene mener jo dette er omtrent risikofritt om man har blitt diagnostisert, men jeg har alltid nektet å tro at det er en svart/hvitt-grense mellom de som har, og ikke har denne diagnosen. Med tanke på hvor mye bedre prestasjonen min blir av disse, skal det jo ikke utelukkes at jeg har ADD selv :P