View Single Post
Det er nettopp det jeg er på jakt etter, statsfinansierte joggesko, ikke fordi jeg skal misbruke dem, men fordi har seg faktisk sånn at det er medisin for enkelte, det er grunn til at mange speedfreakere har adhd, man henger liksom litt bedre med i svingene.
Vis hele sitatet...
Skjønner deg veldig godt, men det er jo relativt godt kjent og også beskrevet mange ganger her inne at enkelte behandlere sliter med å forstå det at adhd faktisk er selve grunnen til at enkelte havner på makka-kjøret. De hører speed, og tenker kanskje umiddelbart på ulovlig narkotika brukt for å ruse seg vekk fra samfunnet - virker ikke som alt av helsepersonell skjønner at mange med adhd først blir normal når de får seg pepper. At de ikke fungerer uten pepper betyr for noen behandlere at da er de narkomane og må bare se å slutte med narkotika.

Respekt for at du hopper på studier. Men kanskje må du spørre deg selv om studier er verdt risikoen for tilbakefall? Kanskje kan du utsette studiene ett års tid til du er ferdig utredet? Tenker det kan være en bedre løsning enn å kanskje møte eksamensperioden før jul med lomma full av små blanke poser fra illegale kanaler for å klare presset. Evt. worst case skaff deg attentin el tilsvarende på det svarte markedet og bruk lavest mulig dosering. Kan være verdt å tenke gjennom. 12 år som nykter er sykt bra, ville jo vært synd om du får tilbakefall.

Bingo, fastlegen skriver ut sekundet vi har alt på det tørre, det vil si en diagnose å vise til.

Egentlig litt sykt at jeg må gjennom hele regla på nytt, var jo gjennom alt og har haugevis med dokumenter fra gud å vær mann om utredning og behandling, det er bare ikke gyldig siden jeg ikke gikk rett til lege ved fylte 18 og ba om oppfølging av voksen adhd..
Vis hele sitatet...
Ahh. Kjedelig sak. Pokker ta meg merkelig egentlig. All den tid ditt tilfelle er godt og grundig dokumentert. Håper dette løser seg raskt.
Sist endret av random67489; 17. juli 2019 kl. 18:57.