View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei TrippyKing.

Det å kontrollere følelsene sine er absolutt mulig, også for personer som ikke tror det er mulig. Jeg slet tidligere en del med både angst og depresjon og hodet mitt var et eneste stort tankekjør. Jeg tror jeg klarte å skjule dette ganske godt for hvermannsen, men på innsiden følte jeg meg alltid stresset og sliten, sliten på livet. Jeg sluttet i jobben min fordi jeg ikke orket mer, jeg ante ikke hva jeg skulle videre i livet. Det resulterte i mye alkoholinntak, og det var godt å drikke seg sanseløst full relativt ofte. Jeg har aldri vært hos noen psykolog, men jeg har tenkt og grublet mye, samt snakket med gode venner om livet. En fin vårdag for noen år siden tenkte jeg at nok var nok og jeg avtalte med en kamerat å dra til Nederland for å spise trøfler, bare for å se om det kunne hjelpe på noe som helst vis. Inntaket av psilocybin endret noe i hodet mitt.

Du sier blant annet; "psykologen min ønsker at jeg på sikt skal mestre ting som, ærlig talt, høres helt urealistisk ut". Dette var en av tingene som ble endret ila få timer denne vårdagen. Plutselig visste jeg at min innerste drøm var mulig å få til, ikke bare mulig, men egentlig ganske lett om jeg bare jobbet riktig. Jeg fikk en mye mer positiv innstilling til meg selv, jeg aksepterte meg selv og jeg har i ettertid fått langt større tro på hva jeg gjør, og ikke minst motivasjon til å hele tiden utvikle meg til å bli et bedre menneske. Jeg fikk en følelse av at nå "forstår jeg alt". Likevel er ikke det alt som skal til, man er hele tiden nødt til å jobbe med seg selv. For min del har dette gått veldig enkelt på et vis, fordi jeg har forstått hvordan jeg må forholde meg til både egne og andres tanker og også forstått hva jeg hele tiden må jobbe med. Sånn sett tror jeg det var lurt at jeg allerede hadde gått og grublet i årevis før jeg inntok trøfler.

De siste årene i mitt liv har så og si vært en dans på roser. Selvsagt kommer det fortsatt kjipe tanker i hodet, men disse er nå begrenset til en dag/kveld, i stedet for flere uker av gangen. Når de kommer vet man også at de vil forsvinne ganske kjapt, for det er i grunn ganske enkelt å bare akseptere at slik er det, for så å tenke at det vil være langt bedre i morgen. Hjertebank hadde jeg jevnlig de siste 2 årene før jeg spiste trøfler, mens det har vært fraværende i ettertid. Jeg stresser aldri lenger. Angst har jeg til en viss grad enda, men den er ikke noe problemfylt. Depresjonen er borte. Jeg er fortsatt glad i alkohol, men jeg drikker meg ikke full lenger. Hele livet mitt har totalforandret seg mao.

Jeg velger ikke å se på psilocybin som et rusmiddel, men heller et legemiddel fra moder jord. Du sier du har en PTSD diagnose; en del ny forskning viser at MDMA kan ha god effekt på dette. Som en over her sier så er muligens meditasjon noe lignende effekten man får fra psilocybin, uten at jeg har noe særlig erfaring med det. Jeg mener uansett at man bør være åpen for å prøve ut et narkotisk stoff om det er slik at det faktisk kan gjøre livet bedre. Jeg gikk nærmest på veggen og tok sjansen. Det er jeg veldig glad for! Legemidler er ikke nødvendigvis så mye mindre rusmidler enn de tilfeldig valgte narkotiske stoffene vi har i samfunnet vårt.