View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Interessant å betrakte hvordan bortskjemte nordmenn tar det for en selvfølge å bare kunne sette fra seg 1500kg stål derdet er mest beleilig.
Vis hele sitatet...

Hm du leser tråden veldig annerledes enn det jeg gjør. Slik jeg leser tråden handler det ikke om hvorvidt trådstarter begikk en feil - det er han helt klar over - og for det har han også beklaget seg til den sure naboen.

Det andre i tråden har kommentert er reaksjonen til den sure nabo. Selvtekt, trusler og utpressingen eller "ranet" han begikk. For det må jeg si er en voldsom overreaksjon på feilen til ts. Og det er nettopp reaksjonen og selvtekten som gjør at mange andre har reagert.

Ts er naturligvis ikke syndefri i saken - da ville det jo aldri blitt noen sak. Men selv om en gjør feil så er det ikke fritt frem for den som vil å reagere på overtrampet slik de selv føler passer der og da. Også i slike saker så har vi som samfunn normer og regler for hvordanman håndterer slikt. Og normbrudd og regelbrudd skaper reaksjonene. Og den sure naboen har mest sannsynlig brutt lover og regler slik han håndterte feilparkeringen.
Sist endret av _abc_; 9. april 2020 kl. 15:55.