View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg har vært «på andre siden» av dette. Noen som konstant og til stadighet tar seg friheter med å parkere inntil husveggen her, på privat tomt, til tross for stadige advarsler og lapper på vinduet. Undersøkte muligheten for borttauing, men det var helt ufattelig vanskelig å få til med loven i hånd. Tok også kontakt med politiet, men de ville ikke bruke tid på dette, og ga meg klar beskjed om at dersom jeg sørget for borttauing så var det selvtekt, og jeg kunne selv bli straffet. Føles litt håpløst å sitte med omtrent null muligheter til å håndheve dette, og se noen ta seg til rette gang etter gang etter gang, men... Lyspunktet for din del, TS, er i alle fall at du ikke trenger å bekymre deg. Du skulle ikke betalt noen penger, og om han har parkert deg inne så er det tvert imot du som kan få tauet ham bort, vel og merke etter at du har gjort rimelig innsats for å prøve å kontakte eier av bilen for å be ham flytte den selv.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt at du blir forbanna og frustrert av sånt, men nå føler jeg ikke at dette er helt relevant for akkurat denne tråden. Inntrykket jeg sitter med etter å ha lest innlegget til TS er at dette var ett engangstilfelle eller ihvertfall noe som ikke skjer ofte og at naboen i tillegg hadde mer enn nok plass. Sier ikke det er rett å ta seg til rette bare fordi noen har plass nok til det, men når TS beklager seg så er det ganske asshole å være grinete og presse TS for penger bare for at noen har parkert på en plass som det i utgangspunktet var plass nok til alle.