View Single Post
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Hei.
Vet dette er en gammel tråd men ser ikke poenget med å starte en ny.
Jeg har selv aldri brukt
Poste Restante, men er det slik at man må forhøre seg med de man bestiller fra om de syntes det er greit?

Utifra hva jeg hadde fått med meg (Kan godt hende jeg har misforstått) så var det bare å kjøre på og bestille..
Men jeg var i kontakt med en bedrift (en svensk bedrift så var ikke snakk om å sende noe ut av landet for dems del) som jeg skulle bestille fra på mail, å da brukte jeg anledningen til å spørre om de kunne sende Poste Restante siden jeg bodde i Norge å de ikke sendte dit.

Men det gjorde de absolutt ikke å jeg fikk nesten litt inntrykk av at hun ble irritert.
Men så begynte jeg tenke at hun jeg mailet med kanskje ikke viste hva Poste Restante innebar, eller at det er jeg som har misforstått noe?

For skulle jo ikke tro at det var usikkert for deres del på noen måte når jeg betaler for varen ved bestilling?

Jeg tenker at risikoen heller ligger hos meg når jeg ikke engang får sjekket med posten om jeg har fått varen.

Så håper noen her kanskje kan rettlede meg litt.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd post restante en gang for noen uker siden, ikke noe illegal greier, bare at firmaet ikke ville sende til Norge.

Brukte post restante Strømstad, opprettet en bruker, og sender post restante info når jeg har bestilt en vare så de vet den kommer, og de sender deg en mail når pakken ankommer deres lokaler, så du slipper bomtur til Sverige, veldig lett forståelig hvordan man gjør det, de har en guide på hjemmesiden hvis jeg ikke husker feil

Skal teoretisk sett ikke ha noe å si for det firmaet du tenker på å sende til post restante, sålenge varen er betalt på forhånd.
Er det noe produkter som er tillatt i Sverige men ikke i Norge kan du fremdeles hente det ut, men du tar risken ved å kjøre tilbake gjennom toll

Håper dette hjelper deg litt videre!