View Single Post
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
558
Sitat av kvnde
Jeg gir aldri penger til de som bare sitter og tigger. Da gir jeg heller en 10'er til de som faktisk gjør noe, spiller gitar eller noe sånt. Ikke at det skjer så ofte heller
Vis hele sitatet...
Veldig enig. For min del er det egentlig ikke så viktig at de spiller bra heller, så lenge de faktisk prøver å gjøre noe for pengene.

Jeg synes også at idéen om penger for søppel høres grei ut, men det hadde vel vært enda bedre hvis de kunne ansettes. Problemet da er vel å passe på at de faktisk jobber (ikke nødvendigvis fordi de er narkiser og ikke klarer å gjøre en enkel jobb, men fordi de vil jobbe over et stort område og nesten hvem som helst kan fristes til å sluntre unna hvis de ikke tror det kommer til å få konsekvenser), og at de har rett til en OK lønn.

Jeg så også at noen skrev om de som samler flasker, og det synes jeg er kjempefint at noen gjør. Et av de store russestedene i Trondheim, marinen, fløt alltid over av flasker og det er bare bra at noen kan tjene litt penger på å rydde opp etter oss slasker. Noen av flaskepanterne samlet også søppel samtidig som de gikk og spurte etter flasker, selv om de ikke fikk betalt for det. Supert initiativ, istedet for at de bare sitter på gata og tigger. Det som derimot irriterer meg litt er de som går rundt og maser etter flasker selv om de ser at flaska er i bruk.