Sitat av
Bluesky_
Er så trist med de reglene vi har for utregning av promille når det gjelder thc når man kan miste lappen flere dager etter kjøring selv om man er klinidk edru. Er vi heldige idag så endres grenseverdiene for thc da Høyesterett skal avgjøre om reglene har vært for strenge. Så det er mulig at noen av sakene vil få mildere straff eller ingen hvis det blir konklusjonen.t
Første gangen får man kanskje en uke eller to, jeg fikk ,1mnd andre gang (0.52 thc) det vsr ca 20 timer siden inntak. Ble så stoppet igjen nylig og aner ikke hva jeg får men hadde nok mere "promille"samt ikke lappen så jeg regner med det blir en god stund denne gangen siden ikke hadde lappen men egentlig hvis de endrer reglene så skulle jeg ikke mistet lappen i utgangspunktet og dermed heller ikke blitt stoppet andre gang men vet ikke om jeg kommer noen vei med det da. Men håper hvertfall at reglene for thc og kjøring endres slik at det blir rettferdig
Regner med ubetinga? Må vel vente meg det iallefall, sikkert mer for min del dessverre. Krysser fingra for at onkel ikke burer meg inne mer enn 6mnd iallefall.
Sitat av
NokErNok
Jeg ble tatt med 0.7 fra alkohol og 1,2 fra rivotril (eller motsatt). Sammenlagt ble det 1.9 promille.
10k i bot og program mot ruskjøring og 2 år uten lappen. Usikker når du er tatt 2 forskjellige ganger. Det er få personer som må inn å sone har jeg inntrykk av iallfall første gangen det skjer.
Satser på 20-60 dager ubetinga, håper jeg slipper mer enn det.
Sist endret av xxsbxx; 17. november 2023 kl. 02:27.
Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.