View Single Post
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Er du sikker på det var flyktninger? I Trondheim er det mange sigøynere som tigger både penger og mat.
Vis hele sitatet...
De må nok være flyktninger ja, men spurte ikke om hvor han var fra. Tror sigøyner er riktig jeg trodde han var kurder eller noe muslimsk, men han var kristen og det var okey med gris. Ga han svartpølse isteden da siden jeg synes det er digg selv, de kan nok ikke ha hatt det noe bra i hjemlandet sitt når de må komme hit å stå fryse utafor Kiwi.. kanskje det var for mange om beinet oppi trondheim så valgte de å dra ned hit isteden (øde sted) bare en teori.. uff får nesten vondt i magen av at jeg har det så godt.. skal hvert fall ikke synes synd på meg selv framover.

Sitat av SaySo Vis innlegg
Mange flyktninger kommer fra steder hvor staten og systemet er korrupte fra ende til annen. Noe som gjør at de tar som utgangspunkt at det er tilfellet her også.
I tillegg så er det nok mange som har en forforståelse om at Norge drukner i penger og at bare man kommer seg hit så ordner alt seg av seg selv. Men, det er ikke tilfelle i det hele tatt. Man må oppsøke systemet og gjøre det som kreves.

Også har du jo legale og illegale flyktninger. Dersom de er illegale så har man ikke rett på noe som helst ettersom det eneste systemet kommer til å gjøre, er å sende de tilbake.
Vis hele sitatet...
Håper det går bra med han framover og at han får fikset seg en jobb og bopel med kona og broren sin, føler han var en veldig ærlig type og han var ikke noe frampå eller noe sånt veldig respektfull. Siste jeg sa var «God bless you» og det mente jeg.
Sist endret av HallaKompis; 13. november 2023 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.