View Single Post
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg er imponert over hvor mye tid både du Xasma og Entropi gidder å bruke på noe så totalt borkastet som en MBTI tråd på Freak.
Vis hele sitatet...
Har du vurdert at jeg spør som jeg gjør, og forventer svar på det jeg sier; nettopp fordi jeg er ute etter å kanskje få noe ut av det? Problemet er at alt du sier er: les rammeverket, så blir du enig. At du tar deg nær av kritikk, fremfor å svare på argumentene med motargumenter så du kan overbevise, gjør at du selv sender deg ned i et synkehull. Hvis du er interessert i en sirkelrunk rundt en teori du tror på, så må du gjerne ha det, men ikke forvent at det står uimotsagt på et diskusjonsforum.

Hvordan du bruker din ikke-eksisterende personlighetstype som argument for noe så tullete som det der, er jo helt på jordet. Du har ingen personlighet, du er en jævla enhjørning. Gratulerer særing, du er unik, et fantastisk fingeravtrykk smeltet sammen med et snøflak. Du er enestående. Du er den eneste som er sånn som deg. Det fins ingen i hele verden som er slik som du. Tenk det du, hele 7 billioner mennesker også finnes det bare én Xasma.
Vis hele sitatet...
Vel, det finnes faktisk bare en av meg, og man kan sikkert male noen brede, generelle strøk over meg og veldig mange andre og slenge oss i en bås. Du ser ut til å misset poenget igjen - jeg bryr meg lite. Problemet er heller at man tar noe så fascinerende som psykologi og tror man kan redusere det til noen høyst generelle spørsmål og utifra dette kategorisere alle mennsker som 16 typer, uavhengig av oppvekst, kultur, og et utall andre faktorer. Det er alkimy for en kjemiker.

Jeg forstår ikke hvorfor du og Entropi skal drive å blande inn horoskop i denne tråden hele tiden.
Vis hele sitatet...
Det er du selv som dro det inn i ditt innlegg at vi ser MBTI som det. Jeg tok den, og forklarer hvorfor det du sa er sant, og gir argumenter for hvorfor det også stemmer, sett utifra hvordan du argumenterer for teorien.

Akkurat nå kupper dere tråden, slik som Entropi prøvde for noen uker siden også. Hold dere til MBTI, og diskuter det på en saklig måte, og ikke kom med spydige og slibrige kommentarer som er totalt usmakelige.
Vis hele sitatet...
Er det noe jeg har gjort, så er det å diskutere MBTI og forklare deg hvorfor jeg mener det er vissvass. Det er du som begir deg ut på psykologeventyr og skal bruke det som en hersketeknikk at du vet hva jeg er, og ikke er. Min lille kommentar om at det kunne være agn hadde en enkel funksjon: stiller du spørsmål dersom du møter noe som overrasker deg, eller durer du på videre? Det ser ut til at du ble eitranes forbanna og det fikk glasset til å renne over, uten at jeg helt skjønner hvorfor.

Du kommer ikke med noe konstruktivt, og angriper person framfor sak. Vær vennlig å hold deg til topic og slutt å kjør uti grøfta hele tiden. Lag gjerne en ny tråd hvor dere to kan diskutere for dere selv hvor hjerneskadet MBTI er. Skjønner virkelig ikke hvorfor dere kaster bort tid og krefter her.
Vis hele sitatet...
Om det er kommet frem som personangrep får jeg bare beklage det, jeg har prøvd å gå etter argumenter, og kalt argumentene dumme - ikke deg. For øvrig er det merkelig å kategorisere skepsis og kritikk av grunnmuren for et tema noen opprettet i en tråd om, som personangrep, når du selv har både kalt meg dum, uvitende og sikkert annet. Skal du skrike om personangrep bør du først og fremst ikke bruke dem selv, jeg har inntil nå ikke giddet å bemerke de, da jeg mener det her er det som faktisk drar ting ut av det tråden handler om: nemling MBTI.
Sist endret av Xasma; 28. juni 2016 kl. 18:20.