View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor det? Det er da ikke de som betaler for det? Forøvrig er det nok en viss fare for at straffen blir en god del mer enn bøter i TS sitt tilfelle.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over hvem som må betale. Det hele kommer jo an på om vedkommende som sitter med politiet utenfor huset sitt, greier å vurdere om det er smart å åpne eller ikke. Det kommer an på alvorlighetsgraden som du selv er inne på, og flere andre ting.

Venter man på en dom på 10 år, eller en mild straff? Svaret på det spørsmålet vil nok være en refleksjon av hvor mye døren er verdt der og da.

Jeg bor ikke i en by, men på et sted der politiet får gjort nesten ingen ting med kriminalitet, bortsett i fra å ta i mot anmeldelser som sikkert sendes med faks til et eller annet forsikringsselskap.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Politiet skal ikke slåss rettferdig. De skal anholde deg med minst mulig fare for deg selv og andre. Tre-fire stykker er således aldeles utmerket; da kan de hanke deg inn uten videre anstrengelser, og uansett hvorutagerende du er, så får de ddet som de vil - fortrinnsvis uten mer personskader enn nødvendig.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket ikke om slåssing i det hele tatt. Jeg mente at i en situasjon med tre eller to politimenn, én mistenkt og ingen vitner, så kan de gjøre så og si hva som helst. I teorien. Men jeg tror, forsåvidt uten å ha noen saklig måte å redegjøre for det på, at korrupsjon ikke er et helt ukjent fenomen i politiet.