View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Ok, misforstod litt, trodde du hadde avhengighetshistorikk bak. Generelt kan man vell dele rusbruk inn i rekreasjon og for 'fikse' noe. Mange kan bruke ulike rusmidler til rekreasjon uten problemer, men greia da er at man ikke bruker rus for å takle/bedre fysisk/psykisk smerte/ubehag, men som et pluss i hverdagen. Brukes rus som flukt fra noe er risk for avhengighet mye høyere enn om man tar seg et par øl hver lørdag, røyker en joint et par ganger i måneden eller tar mdma på fest noen få ganger i året. Benzo er noe svært få bruker som rekreasjonsrusmiddel, men ifte som selvmedisinering. Tar man med den store toleranseutviklinga og fysisk/psykisk avhengighetspotensiale er det et av de verste rusmidlene vi har. Vil ikke anbefale noen å bynne på egenhånd, men få det fra lege ved behov istedet.

Har du prøvd lyrica eller neurontin? Disse kan du få fra lege og de kan brukes over lang tid med generelt bedre effekt på endel typer kroppslige smerter enn benzo, spesielt over tid. Jeg ville mye heller anbefalt å snakke med legen om bruk av de.
Vis hele sitatet...

Jeg vil nok og tro at det finnes en god del rekreasjonelle benzobrukere. IKke at jeg under noen omstendigheter vil anbefale det, men det er liksom så praktisk. Man blir jo sofastein på det og som på cannabis selv om det mangler det lille ekstra. Mange får og paranoide tendenser av å røyke cannabis, og benzo virker motsatt. Og greia med benzo er at dersom man har tolleranse får man ikke den euforiske rusfølelsen. Det fant i hvertfall jeg ut, og det var en annen grunn til at jeg gikk lenge mellom hver gang før jeg poppet en pille etterhvert som jeg forstod virkningen.

Lyrica har jeg alldrig testet. Jeg er egentlig generell motstander av og gå fast på noe, og tror aller helst på trening, sunn mat, moderasjon og den type ting. Jeg har ikke særlig psykiske utfordringer en hva jeg vil tro er normalt. Hva får man lyrica for? Jeg trodde det og var vanedannende.