View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har noen spørsmål angående lover og regler. Er klar over ingen kommentar og dette med advokat, men lurer veldig på dette som har med mobil å gjøre. Vet og det er noen nye regler mtp avkriminalisering, men viss det skulle oppstått en razzia eller lignende, hva hadde mine rettigheter vært i en slik situasjon?

Kan jeg nekte de tilgang til tlf min, bør jeg knuse tlf, slette alt eller er det bare for de å ta tlf min og koble den til noe som henter ut informasjon selv om jeg nekter? Er det slik at de tar deg med til arrest eller avhenger det av situasjonen? Om man har et normalt hjem, normalt liv osv, vil de da slå ned på meg på samme måte som de hadde gjort med en tung rusmisbruker?

Med tanke på avkriminalisering, vekt og kontanter, kan jeg fortsatt legge det over på eget bruk? Og at vekt er for å sjekke at det jeg får stemmer.

Viss jeg velger en advokat selv vs igjennom politiet, hvor nøytral er den advokaten? Hva er best å gjøre for å få en som støtter meg og er på min side og gir best mulig forsvar?