View Single Post
Sitat av LamaLama Vis innlegg
Kunne ikke vært mere enig i det du sier. Problemet er at jeg hver dag prøver å vise engasjement, utforske og gjøre ting jeg synes er morro. Har selv en nevø på 2 år som jeg passer mye på og synes det er morro og se ungen lære nye ting. Men det er akkurat det som irriterer meg, prøver hver eneste dag å bryte ut av denne sirkelen, men ingenting hjelper, ingenting nytter. Alt blir monotont, a4 og rett og slett flatt og følelsesløst.
Vis hele sitatet...
Hei igjen. Kanskje problemet er at du prøver? Ting bør vel helst føles naturlig. Men igjen, i tidlig 20-årene er det vel typisk at man prøver hardt... Prøver hardt enda jeg, som 28-åring. Husker at jeg følte mye på det at jeg gjorde alt for andres skyld, og ikke for min egen... F.eks julemiddager, lønningspils, min egen bursdag... Alt dette var for å gjøre andre glade, og ikke meg selv. Jeg selv syntes det var gørr kjedelig og krevende, fordi jeg helst ville sitte alene med musikk/gaming eller narkotika og samle energi og "være meg selv".

Kanskje du er introvert? =) Erfaringsmessig vil jeg påstå at følgende utsagn/fakta er ganske viktig oss unge, skjøre/følsomme menn...

Introverte personer samler energi når de er alene, ekstroverte personer samler energi blant andre mennesker.

Innadvente personer liker å holde ting inni seg, utadvendte folk liker å dele .

Det er forskjell mellom å være introvert/ekstrovert og innadvent/utadvent.

Jeg personlig er introvert, men utadvent. Det vil si at jeg liker å dele ting med kollegaer, og det å ha et "ord i samtalen". Men det koster meg mye.
Når jeg kommer hjem, er jeg relativt utmattet av sosial kontakt.

Skal ikke si du er som meg, men. Kanskje du til og med er motsatt? Ekstrovert, men innadvent? Samler energi ved å være med folk, men holder ting innvendig og deler lite.