View Single Post
Veldig bra

Det neste spørsmålet ditt blir litt tricky. I utgangspunktet vil bruksmerker på en slik vare måtte påberegnes. Nå har jeg ikke noe sånt selv men vil tro at de fleste som faktisk bruker sine får betydelige riper og skraper i det etterhvert. Altså, som forventet.

Spørsmålet er egentlig om de skrapene brettet er så store at det kan medføre følgefeil senere? Da tenker jeg på for eks at det ikke lenger er like tett mot støv, fukt og annet som kan ødelegge brettet, eller at det er sprekker som vil utvide seg. Om så ville jeg ha krevd at også det ytre skal fikses slik at du ikke å reklamere på nytt igjen pga følgefeil senere. Det vil samtidig være vanskeligere å få igjennom en slik sak senere siden du må både sannsynliggjøre at skaden skyldes skadet skall, og at disse skadene kommer som en følge av mangelen du reklamerte på tidligere.

Men sørg for å følge de litt tett nå fremover. Når en slik sak plutselig begynner å henge på "skal sjekke med X, Y, tanta til beate og sjefen hjemme", så vil du i beste fall få en rask avgjørelse, men i verste fall en sak som blir trenert ut i det uendelige fordi de faktisk ikke kan lovverket. Får du en rask negativ avgjørelse så kan du ta saken videre til forbrukerrådet som deretter vil ta tid. Det vil derfor være greit med en avgjørelse tidlig.