View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Warz Vis innlegg
Man trenger ikke nødvendigvis å måtte veksle inn/ut, bitcoin kan også fungere som en valuta selv om man ikke har mulighet til å veksle det mot vanlige penger, men kun mot varer.
Vis hele sitatet...
Men han som har produsert varen har jo investert ekte penger i den og vil jo da gå i minus om han ikke får vekslet disse pengene inn i gangbar valuta.
Sitat av Warz Vis innlegg
Uansett, i praksis er dette veldig usannsynlig, det vil alltid være noen som ønsker å kjøpe/selge bitcoins, om det så må gjøres i cash.
Vis hele sitatet...
Det vil det jo helt åpenbart ikke være, spesielt ikke hvis brukermassen minker og bitcoins synker i verdi.
Sitat av Warz Vis innlegg
Nei, bitcoins er ikke avhengig av å kunne veksle til penger, hvis man kan kjøpe varer med bitcoins kan man gjøre følgende:
1. Kjøper TV for 100 bitcoins.
2. Selger TV for 100 dollar.
Vips har jeg vekslet til dollar.
Vis hele sitatet...
Og han som han produserte tven av i utgangspunktet sitter med 100bitcoins som han kanskje ikke får omsatt til gangbar valuta og har dermed tapt verdien av en tv.
Sitat av Warz Vis innlegg
Hvis jeg introduserte deg til bitcoins når man måtte betale 10000 bitcoins for å kjøpe en pizza, men i dag kan man vel kjøpe rundt 250 pizzaer for 10000 bitcoins. Er ikke dette et poeng?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at det ikke finnes noen pizzasjapper som aksepterer bitcoins.
Sitat av Warz Vis innlegg
Fordi DU kan starte en slik virksomhet og tjene gode penger?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg kunne starte en virksomhet uten startkapital? Bitcoins generes ikke av seg selv ut av ingenting, gjør de?
Sist endret av Mith; 23. mars 2011 kl. 23:56.