View Single Post
Sitat av Nichotin Vis innlegg

Mith og SinHazzard: Ang. 21 millioner, så er det nevnt minst to ganger før i tråden; bitcoins har flere desimaler, så i praksis kan enheten fordeles i mer enn bare 21 millioner enheter.
https://en.bitcoin.it/wiki/FAQ#How_d..._are_Bitcoins?
Vis hele sitatet...
Har lest tråden godt du bare forstår ikke hvordan jeg tenker. Jeg ser for meg ett scenario der en person sitter på nesten rubbel og bit av hver btc.

Eks: Jeg har kjøpt opp så jeg har totalt 20 500 000 btc, jeg bruker ikke disse pengene men bare sitter på de. Hvor mange mennesker er det i verden som skal dele på de siste 500 000 btc. Dette forutsetter at du kan dele valutaen i det uendelige, så kan du det?

Hva skjer da senere etter at valutaen er blitt dominerende i hele verden, og denne personen som har sittet på dette i mange år bare bestemmer seg for og kjøpe alt som finnes? Eks til warez: 1 USD = 1 btc, 1 USD = 0,5 btc, 1 USD = 0,25 btc, --------------> 1 USD = 0.000000000000000000000000001 btc osv.

Dette er jo selvfølgelig satt litt på spissen men tenk på det. I øyeblikket var vel 1 btc = 0.85 USD? Kreves jo ikke en vanvittig sum for og kjøpe alt som er nå. Vente på neste 1/4 og kjøpe den når den kommer osv.

Edit: Warez ser du kommenterte mitt forrige innlegg, hadde jeg ikke tenkt på at valutaen ville blitt verdiløs ettersom du selv er den eneste som har den. Men scenarioet kan jo være i mindre scala også, holder og kjøpe alt som finnes atm.
Sist endret av SinHazzard; 23. mars 2011 kl. 23:52.