View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har fast jobb, en stor omkrets med venner, egen leilighet, og er en ung kar med livet på stell. Litt cannabis eller hasj til helgekos kan da umulig skade et menneske mer enn alkohol/sprit gjør mot kroppen, både fysisk og psykisk - som mange av våres kjære nordmenn styrter nedpå hver eneste fredag og lørdag.

Jeg forstår godt at moren din ikke liker "HASJ", da våres eldre generasjon har blitt matet opp med propaganda og feilinformasjon gjennom deres oppvekst. Hadde hun og din far brukt litt mer tid på internettet og lest gjennom alle studiene som har blitt publisert av leger og psykologer fra over hele verden angående cannabis, så tror jeg hun hadde vært på ditt lag.

Tenk rasjonelt. Du missbruker ikke hasj slik jeg har forstått det, du bruker det i helgen, og av og til i hverdagen når det passer for seg - for å kose deg - som alle andre mennesker gjør, enten der er å spise junk food, ta seg en liten drink eller ta seg en runk.

Hvis det eneste som skulle til for å svekke ditt forhold med foreldre er litt røykehelging, så burde du for alvor ta deg en ny prat med moren din og forklare situasjonen slik som den er. Her burde du virkelig få frem at du er svært oppegående til å være 22 år (imo).

Hun er nok bare veldig bekymret for deg og vet ikke hvordan hun skal reagere, din far også. Det de er mest redd for er sikkert at du skal gå videre til hardere stoffer, da mange narkomane har begynt med hasj.

Jeg tror nok de vil roe seg over tid. Tips: vennligst be dem på en høflig måte om å ikke fortelle hele familien din at du røyker, det kommer nok bare til å eskalere situasjonen til et høyere nivå/skade relasjoner til dine aller nærmeste her på jord.