View Single Post
Enig med Pope. Jeg har så og si ingen erfaring med rusmidler (annet enn det stemplet lovelig), men det er fort gjort å la følelser ta overhånd når man ikke er kjent med tematikken selv og du fersker 'englebarnet' ditt med narkotiske stoffer. Det er ingen hyggelig opplevelse, og det kan allerede da virke som om det er for seint å gjøre noe med.

Fordi jeg selv kjenner flere mennesker som bruker rusmidler og jeg veit at disse menneskene er greie og klarer å ta vare på seg selv så har jeg et litt mer liberalt syn på bruken - men dere burde jo tenke litt lengere enn bare det å kunne røyke. TS risikerer å miste kontakten med familien fordi h*n ønsker å røyke hasj. Det er på ingen måte verdt risikoen! Hva er mer verdt? En og annen high eller en sikker familierelasjon?

Det er ikke ofte jeg kommenterer rustråder, rett og slett fordi jeg sjeldent vet hva jeg prater om, men her er det en åpenbar løsning. Dropp hasj til du flytter ut slik at foreldra aldri merker det, eller lyv om bruken. Det er IKKE verdt å miste familie for hasj, uansett hva andre her skulle mene. Mora til TS virker kanskje trangsynt og krass, men hun bryr seg om ungen sin.