View Single Post
Sitat av drittsekken Vis innlegg
halla! jeg er nå ett sted mellom 16-18 år (tihi) og har akkuratt sluttet på cipralex (SSRI, tok det med fordi jeg mener det skulle ha noe å si). jeg har sosial angst og har slitt med deppresjoner som har vist seg å forsvunnet, og jeg har gått til innkjøp av en halv syrelapp som skulle være på 150 mcg (en hel var på 300 mcg).
Vis hele sitatet...
Hei SSRI-er virker hemmende på virkningen til LSD og lignende stoffer, men hvis du har sluttet og alt er ute av kroppen vil det nok ikke ha noe å si. Din tilstand mtp. (tidligere) depresjoner og angst, samt psykedelikas effekt på dette er vanskelig for meg å si, naturligvis. Kanskje vil det hjelpe deg enormt, kanskje går det ille; dette har også avhengig av hvordan trippen arter seg, men psykedelika er uforutsigbart. Dette må bli din avgjørelse.

Mengden LSD er ofte enormt overdrevet, men hvor mye det er i din halve lapp vet jeg jo ikke.

Selv om jeg ikke vil dømme, er jeg skeptisk til bruk av psykedelika i så ung alder, ikke bare fordi det er en tid med mange forandringer sosialt, psykologisk osv., men også fordi nervesystemet er svært plastisk (formbart) på den tiden, og risikoen er dermed større (som ikke nødvendigvis betyr stor) for ting som HPPD. Eksperimenterte selv i din alder, og jeg burde absolutt ha ventet, av flere grunner. Psykedelika er kraftfullt.

Sitat av drittsekken Vis innlegg
jeg tenker å ta jomfruen min på søndag. jeg går på folkehøyskole og har da fred hele dagen om jeg ønsker, tenker da å sitte med headsettet på og blokke allt og alle ute. vurderer å ta den på lørdags kveld, da jeg vet det er stilletid og ingen kommer til å besøke meg, sammt jeg har søndagen til disp om trippen blir lengre enn jeg regner med.
Vis hele sitatet...
Ikke at dette nødvendigvis skjer deg, men bare muligheten, for at noen, kanskje, kan komme inn til deg, kan gi deg alvorlig noia, så da jeg trippet, sørget jeg for at det var i sammenhenger hvor jeg kunne være helt sikker på at ingen kom (og gangene jeg ikke gjorde det, gikk det heller dårlig). Allikevel kunne småting eskalere og gjøre alt fælt, som da jeg så en politibil kjøre utenfor vinduet og jeg den neste timen var helt sikker på at de spanet på meg. Men hvis du vet at ingen kommer, er det greit, skulle du allikevel bli nervøs, får du prøve å rette oppmerksomheten på noe annet, noe som er overraskende lett selv om det ikke virker slik i øyeblikket. Fem minutter etter sitter du og gråter til en sang eller ser med eufori på trærne og har den beste stunden i ditt liv.

Sitat av drittsekken Vis innlegg
har også 10 remeron i bakhånd om jeg skulle ønske å sove.
Vis hele sitatet...
Det kan ofte virke beroligende under selve trippen å vite at du har noe beroligende liggende i nødstilfelle, men ofte er det bedre å ri trippen ut. Du kommer sterkere ut av det, og får selv gjort opp med og avsluttet problemer, tankerekker og lignende, istedenfor at de ligger der latente og kanskje dukker opp igjen under mindre gunstige omstendigheter. Dette er naturligvis først og fremst spekulasjoner, men kan være greit å ha i bakhodet.

Sitat av drittsekken Vis innlegg
jeg lurer på: er det mulig å bare sovne om jeg blir nervøs? er dette gjennomførbart eller burde jeg se det ann? evt tips og triks tas imot med takk <3
Vis hele sitatet...
Å sovne mens trippen kjører er svært, svært vanskelig. Prøv heller å endre omgivelser og lignende.
Sist endret av exocytose; 28. september 2012 kl. 22:37.