View Single Post
EDIT:
En annen grunn i forhold til mangel på tillit til myndighetene, i denne podcasten med Michael Mina (immunolog, epidemiolog, fysiker) ved Harvard så argumenterer han veldig godt (imo) for hvordan vi kan (og har kunnet) håndtere denne situasjonen langt bedre. Selv om han skulle ta feil i forhold til at det hadde løst alle problemene, så virker fortsatt det han sier i forhold til mulighet for hjemmetesting som et ubestridelig godt poeng. Det koster ca. 10,- NOK å produsere en hjemmetest, det er lett å produsere, og lett å distribuere - hvorfor kan ikke alle ta en test om dagen?


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Er det? Kva om stålverket som produserte stålet i bærekablane juksa litt? Kva om ingeniøren som beregna stivheta i brukassen trykte feil? Du stoler på at samfunnet har mekanismer som sørger for at komplekse system er trygge.
Vis hele sitatet...
Det er mange grunner til at det er en elendig analogi, men siden dere virker å være mer opptatt av å argumentere enn å prøve å forstå meg, så skal jeg prøve å gjøre det enkelt; Man har ikke potensielle langtidskonsekvenser av å kjøre over en bru.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Sjukdomen har kjente, alvorlege, konsekvensar. Vaksina har ikkje kjente bivirkninger som stiller i nærheten av samme liga. Det er titalls tusen som har fått den, og ingen har døydd av noko som har samanheng med vaksina.
Vis hele sitatet...
Dette er nøyaktig det utgangspunktet jeg allerede har, ingen KJENTE bivirkninger. Jeg lurer på potensialet for langtidsvirkninger (som vi ikke KAN vite, altså de UKJENTE).

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Her antyder du at andre er ureflekterte fordi dei er ueinige med deg. Det har du neppe grunnlag for.
Vis hele sitatet...
Uenige? Jeg har jo ikke en bestemt mening, jeg prøver å FÅ en mening. Det jeg har nå er usikkerhet. Det som frustrerer meg er at jeg føler at folk misforstår meg med vilje. Du har for eksempel postet et svar til innlegget mitt hvor du henger deg opp i detaljer, istedenfor å svare på spørsmålet mitt. Siden du vet mye mer om det meste enn meg selv, kan du ikke være så snill å opplyse meg? Dersom du blir fristet til å bruke tid på å få meg til å innse at jeg er dummere enn deg, så kan du bare ta det for gitt at jeg ER dummere enn deg - gå videre til neste steg, opplys meg.
Sist endret av stepry; 31. desember 2020 kl. 13:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.