View Single Post
Trådstarter
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Det jeg gjorde var å bo hjemme ett år, for å spare opp litt EK. Burde ikke være noe stort problem å få en jobb med 140 kr/t (inkl ferielønn) som ufaglært.

Altså, tror jeg har kommet ut litt mer grinete enn intensjonen i denne tråden. Mener ikke at situasjonen som er nå er optimal, men at den heller ikke er grusom. Man har bevist at en av de klareste indikasjonene på høy levestandard er høyt utdanningsnivå, og deretter at det burde være lagt opp til det. Noe det er i dag (kun til en hvis grad - vil noen si).

Selv synes jeg nivået er greit nå, selv om de gjerne kunne justert det opp årlig i henhold til KPI, som i normale lønnsforhandlinger, for å holde realverdien på samme nivået. Selv om man tar utdanning trenger man ikke å bli mata med sølvskje av staten, satt veldig på spissen.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke alle som har mulighet til det. Skulle jeg jobbet mer enn 50% måtte jeg flyttet hjemmfra for å få så mye jobb, dermed umuligjør det sparing av 100k på et år med den lønnen.

Det er en prinsippsak, vi er 100% studenter og det betyr strengt talt at 20 - 40% jobb ved siden av ikke skulle være nødvendig.

Hvor mange voksne rundt omkring jobber 100% fra 9 - 4, og i tillegg til det tar helgeskift på den lokale puben og kveldsvakta en dag eller to i uka på en bensinstasjon?

De 1500 - 2000 ekstra det er snakk om at vi burde få i mnd'n hadde vært all verdens hjelp.

Og ang det med butikkjobb, jeg har forelesninger/skole fra 08.30 til 14.30 hver dag, da blir det litt vanskelig å jobbe på dagtid.
Sist endret av OnklD; 12. mai 2012 kl. 14:04.