View Single Post
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Jeg vil uansett ikke få tildelt noe 100% stilling som student, det har jeg ikke tid til. Men de vaktene jeg får tildelt er enten;
a) etter forelesningene for dagen er ferdig
eller
b) dager hvor jeg ikke har forelesninger

Så er det opp til meg å delegere tiden så jeg får jobbet med oppgaver o.l.
Trenger jeg en dag til å jobbe med oppgaver informerer jeg jobben om dette, og jeg slipper vakter den eller de dagene jeg trenger.
Vis hele sitatet...
Vel delegere 1 dag til å jobbe med oppgaver? Høres ut som du enten tar ting veldig lett, prioriterer studiene veldig lite eller går et lett studie. Personlig bruker jeg 8-10 timer hver dag på studier til å jobbe med oppgaver å lese. Altså hver dag - og noen ganger lengre, og i tillegg helger om jeg har en stor innlevering som skal inn.

Dette er ikke noe som bare gjelder meg, men gjelder også de fleste andre jeg studerer sammen med. De jeg kjenner som bruker mindre tid på studiene sliter enten med dårlige resultatet i fagene, og/eller har falt av studie i løpet av de 2 første årene.

Så skal man altså etter 8 timer på skolen, gå på jobb og jobbe i cirka 4 timer noen dager? Det betyr jo ingen tid til å koble av og slappe av slik at man er klar for å gå på igjen med studiene neste dag. Studiehverdagen er en 100% stilling - og av personlig erfaring er det mye tyngre å være student enn det var å jobbe i jobbene jeg har hatt opp igjennom.

Nå vil jeg også bemerke at studietiden er noe jeg stortrives med, så jeg klager ikke sånn sett - men det er mentalt veldig tungt og tar mye mer tid og krefter enn en 8-4 jobb gjorde.