View Single Post
Trådstarter
bennern og dere andre som klager, kom gjerne med lignende utregninger og vis hvor mye/lite tid du/dere har til dere selv.

Det er ikke ment som en sytepost, men en oppfordring til en diskusjon om samfunnet forventer for mye av studentene i dagens samfunn (i Norge), jeg er fullt klar over hvordan det er i utlandet, men det var ikke det som var oppe til diskusjon her nå, så jeg ser ikke helt hvordan det er relevant.

Fanfarlo de 18.000 er ment til å dekke studieavgifter, samt bøker o.l. som man har behov for i starten av et nytt semester, og tro meg, de bøkene er ikke billige.

Ikke alle studieretninger er så billige som 500 kr heller. Jeg betalte totalt rundt 4 - 5000 i egenandeler i studieåret 2011/2012.

Screwdriver: Ja, det er gratis å studere, men det er nesten forventet å da. Hvor kommer man i samfunnet idag uten utdannelse? Selvfølgelig går man rett fra vgs ut i lære og så jobb så, men da er det jo stort sett fysiske jobber som kan være krevende, og ikke noe alle liker.
Å ta seg en butikkjobb bare for å jobbe (om man ikke skulle studere), vil ikke akkurat resultere i en flott lønning som gjør at man kan leve som man ønsker, kanskje aldri få seg egen bolig, p.g.a dårlige lønninger til ufaglærte.