View Single Post
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Klage på at man ikke bare får gratis utdanning, men betaling for det i tillegg?
Nei takk! Er det problematisk får man ta seg en jobb. Er valgfritt å studere!
Vis hele sitatet...
Hvordan hadde det gått om folk måtte betale for utdanningen sin? Hadde endt opp med et samfunn hvor kun de med rike foreldre hadde fått studert.

Videre er det å studere noe man gjør på fulltid. Les: altså 35-40 timer i uka burde man estimere på studiene. Selv har jeg ofte uker hvor jeg jobber langt mer enn dette. Dette er noe som er temmelig tungt og slitsomt, og om jeg hadde måtte jobbe i tillegg hadde dette gått utover hvor mye tid og krefter jeg hadde hatt til studiene - mest krefter.

For å klare å få ting til å gå rundt må jeg jobbe hele sommerferien og fordele pengene fra sommerjobben over resten av året. Det vil si, i motsetning til folk som jobber så har jeg ingen sommerferie.

Dere sier og det er valgfritt at man studerer, men er det ikke ønskelig for dere og samfunnet generelt at folk tar seg en høyere utdanning og opparbeider seg spesial-kompetanse med gode resultater slik at de kan få Norge videre? Og burde vi ikke legge opp til at studenter får en grei tilværelse der de kan fokusere på studiene og få kompetansen som Norge har behov for?