View Single Post
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Da blir neste å feste der hvor skruene til HK skal festes i kabinettet.
De gull fargede gjengene følger med i kabinettet.



Hvor dem skal stå står inngravert i kabinettet. F.eks. så skal vanlig ATX kort ha skruer i hullene A,B,C,D,F,J,K,L. Hulla er merket med en bokstav.


Når du har gjort dette er det på tide å feste HK til kabinettet.



Da legger du HK ned i kabinettet og fester først støydemperen som skal være mellom utgangene på HK og kabinettet. (Der USB portene er f.eks.)

Også begynner du å stramme skruene i kryss. Stram litt og litt.
Når du har fått skrudd til HK med de medfølgende skruene kan du begynne med å feste GPU.

Feste GPU.


Dette bare slider du inn i PCI Express sporet og fester med to skruer som er visst på bildet.


Neste der igjen blir å feste harddisken.



Med harddisken følger det med klips.
Disse bare klippser du på sia av harddisken.



Deretter kan du bare slide den inn i spora sine.


Så på tide med PSU




Denne setter du fint inn på sin plass og fester med 4 skruer bak. Skru det til så den ikke kan falle ut. (dette gjelder alt, men ikke skru så noe går i stykker)



Og da når du har montert PSU kan du begynne å koble. Koble til harddisker, GPU, dvd brenner osv osv.

Jeg fikk ikke tatt bilde av det men husk også SATA kablene til dvd brenner og harddisk.


[CENTER]Start opp![/CENTER]



Du setter i strømkabel, skru på PSU og sjekker om den grønne dioden lyser, og da hvis alt har gått som det skal og er i orden så skal beistet starte og komme til post. Der stopper det fram til du fyrer i windows CDen og booter fra denne. Da vil windows bli installert og du har ny PC med OS.



Slutt produktet!
Hvor godt du rydder bestemmer du. Men som nevnt så var ikke dette noe must i mitt tilfelle idag.


---


Jeg har visst dere ossen det var å bygge med disse specsa og lurer du på noe så spør!!

Jeg fikk ikke mulighet til å få bilder av hvordan du setter inn DVD brenneren. Men dette er som Harddiskene. Du fjerner bare dekslet foran og slider DVD brenneren inn og låser ved å dra låsene bort og ned. Se siste bilde.


Starter ikke PCen din så les guiden min for å få hjelp til feilsøking av PC. Og som nevnt spør hvis du lurer på noe.

Når du har startet PCen og installert OS må du installere driverne. Disse ligger på CDene som lå i eskene til komponenten.

Jeg beklager for eventuelle feil og håper på en tilbakemelding. Jeg har prøvd å lese igjennom men som alltid overser man noen små luringer.
Sist endret av meitemark; 12. september 2011 kl. 18:41. Grunn: gjennoppliving av bilder