View Single Post
Sitat av Trrunde Vis innlegg
Mener det oppsettet burde virke. Oppfører Q22 som er koblet på switch01 likt som den som er koblet på switch02 ?
Vis hele sitatet...
Q22 på switch #1 har samme oppførsel som switch #2. Jeg har også ett oppsett på en annen lokasjon hvor jeg bruker UDM-PRO med samme prinsipp - men uten Unifi 8P-POE 60w switcher. På den lokasjonen er det bare 1x Q22 som da står direkte i UDM-PRO. Dette fungerer utmerket. Routeren får da VLAN101 og VLAN102 fra FMG på samme måte som Unifi switchen gjør i scenarioet vi diskuterer her.

Det som er underlig er at dette har fungert helt fint i en lang periode. Jeg oppgraderte i et svakt øyeblikk til siste Unifi firmware på switchene (4.21) og dette kan se ut til å ha ført til problemene vi nå diskuterer. Har ikke klart å fastsette 100% at problemene startet på nøyaktig samme tidspunkt som firmware upgrade. Har likevel downgradet til forrige version (4.20) som fungerte fint tidligere - men problemet har blitt værende.

Kan det hende at det mangler en IGMP querier - eller er det noe med Multicast på Unifi switchene? Jeg har forstått at det må være en IGMP querier som «organiserer» IGMP snoopingen, men er usikker på om en slik service kjører på switchene - eller om det i det hele er nødvendig i dette scenarioet.

Når jeg telnet´er inn på switchen ser jeg at multicast packet counter øker (sakte - gjerne 10 packets pr min) selv mens IPTV streamen hakker.
Sist endret av cregeland; 29. september 2020 kl. 23:32.