View Single Post
Fett!!

Har sluttet å selvmedisinere så tenker det blir litt mer aktivitet fremover. Med ferdigstillingen av denne og neste pakke er egentlig den grunnleggende funksjonen komplett.

Men det er jo bare utgangspunktet. Nå må vi benytte anledningen til å skrive om fra ROS1 til ROS2 samtidig som vi får på plass koding style ihht globale standarder, bytter ut all gjennomgående kode (alle funksjoner er copypastet inn i samme side som funksjonene og jeg er jo nærmest blasfemisk med alle globale variabler, dependencies osv.)

Hele industrien gjør denne overgangen, det betyr at det er åpning for å hale innpå, eller dra ifra, alt ettersom.

Styringsprinsippet vil bli mer i retning sverm intelligens og feks boid-algoritmen. For å gjøre disse beregningene trengs kontinuerlige normaliserte variabler som avstand til nærmeste hindring, avstand til nærmeste tidligere besøkte punkt eller radianer i offset fra nåværende hastighetsvektor.

Er sliten nå, kommer tilbake i morgen tenker jeg. Vide ligger, koden et under distansecloud pakken i branch 6. prøver såvidt å endre litt på stilen.

https://youtu.be/u1IxMQ28wjo

Bygger pakken tre ganger for å gjøre det forståelig. Så kan de gjøres til 3D og, og disse feltene må kunne redefineres etter bransje.

Slik bygger vi en atferd fremfor en prosedyre.

Og jeg skal gjøre noen ordentlige skjermopptak med forklaring. Det går garantert fortest for alle parter. På norsk
Sist endret av Tøffetom; 27. september 2020 kl. 00:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.