Tråd: Bombe i Oslo?
View Single Post
Sitat av Lordtema Vis innlegg
Kjenner jeg blir JÆVLIG provosert på folk som B_romeo , Kielland ulykken og andre ulykker har lært oss at noe av det verste i etterkant er at ofrene klandrer seg selv.

Eskil er AUF leder og jeg kan garantere deg at i den stillingsbeskrivelsen står det ikke at han skal ha militærtrening og ofre livet sitt for AUF , dessuten så tviler jeg på at denne fergen er særlig egnet til å kjøre rundt og plukke opp folk med .. men slutt å skylde på folk som var på øyen, det var ikke en dritt NOEN av dem kunne gjort for å forandre noe i grunn.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår godt at du blir provosert, men mener du spørsmålene er helt uberettiget?

- Jeg klandrer ikke Eskil Pedersen, men jeg synes det er høyst kritikkverdig at han helt uten sans og samling 'rømmer'. Har han ingen ansvars- eller lojalitetsfølelse til de han er leder for? En litt klisje sammenligning, men dersom du bytter ut AUF-campen med en fotball-camp, auf-ungdommen med fotball-lag i flere aldre og Eskil Pedersen med en fotballtrener, ville ikke du reagert om fotballtreneren som hadde en båt til disposisjon hadde stukket av?

- Greit nok, båten er kanskje ikke ideell til å plukke opp folk fra, men en båt av den størrelsen har garantert en form for livringer/redningsvester de kunne kastet ut.

Sett i dette perspektivet blir det EKSTRA kvalmt at han senere samme kveld prater om samhold, stå sterkere sammen og om å prate på hverandre. Uspiselig for meg.