Tråd: Bombe i Oslo?
View Single Post
Sitat av noy Vis innlegg
Vet ikke hvor produktivt det ville vært å studert overvåkingskameraer rundt regjeringskvartalet. Det er her snakk om en 900 kg tung bombe. Uavhengig om bare 500 kg av dette ble detonert, vil det fortsatt eksempelvis være 10 ganger (!) kraftigere enn Bandidos bomben og hvis tilfelle var om alt ble detonert, "bare" 1,4 tonn "lettere" enn Oklahoma bomben. Jeg tipper på at overvåkingskameraene ble effektivt satt ut av spill av de kraftige trykkbølgene som må ha oppstått i eksplosjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg er ihvertfall veldig interessert i å se bilene som har blitt brukt... jeg kan ikke begripe hvorfor dem ikke går ut med farge/type på Crafteren f.eks. så folk kan sjekke egne kameraer og mobilfilmer fra fredagen. Vil ikke politiet vite noe om hva ABB bedrev den dagen?

Sitat av noy Vis innlegg
Ja, du har nok rett. Tenkte litt feil her - gikk litt fort i svingene - selvfølgelig er det produktivt å studere overvåkingskameraene rundt regjeringskvartalet, siden filmen mest sannsynligvis ikke oppbevares på et bånd i selve kameraene! Det er sikkert koblet opp mot et vaktselskap som samarbeider med politiet tipper jeg på
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt produktivt å studere overvåkingskamera-opptak fra hele Oslo!