View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jeg overstadig beruset lar jeg kjøretøy stå, har jeg tatt noen øl eller en joint tar jeg de i bruk. Fortrinnsvis ville jeg ha brukt elsparkesykkelen, men med den økte risikoen det medfører er bil et tryggere alternativ.

I bil har jeg ikke blitt stoppet på mange år, på elsparkesykkel ble jeg stoppet sist lørdag. Hadde heldigvis ikke tatt noen øl da.

Jeg vet at ruskjøring er straffbart, som også andre lover jeg bryter er. Det blir risiko jeg velger å ta. Jeg kjører for fort på motorvei, jeg ruser meg på andre rusmidler enn alkohol, jeg drikker en øl i parken. Når jeg gjør noe straffbart prøver jeg å begrense muligheten for å bli tatt. Og det er grunnlaget til at bilen er et tryggere alternativ enn elsparkesykkel nå om dagen. For meg.


Jeg tror heller ikke ruskjøring er så farlig som det blir lagt opp til. Det står i media at det er 140000 kjøreturer HVER DAG som utføres i ruspåvirket tilstand. Hvor blir det av alle ulykkene? Lovverket er for strengt i forhold til omstendighetene.

Det samme kan sies om cannabis som jeg bruker. Lovverket er for strengt i forhold til skadepotensialet. og jeg setter også andres helse og liv på spill når jeg velger å støtte kriminelle for å få kjøpt cannabis.

Til nå vil nok de 10 000 kronene i mnd jeg kjøper cannabis for ha gjort mer skade på samfunnet enn de gangene jeg har kjørt med for høy påvirkning.
Vis hele sitatet...
Så varig svekkede sjelsevner altså.

For all del, drikk parken, ta den en jonas og lev gangsterlivet grenseløst. Bare dropp den promillekjøringa, uansett kjøretøy. Jeg blåser i hvilke konsekvenser dine valg påfører deg. At du kjører i fylla kan kveste uskyldige eller ta livet av dem.

Bli voksen og slutt og tro at lovene ikke gjelder for deg.