View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Men hvorfor MÅ man ta å drikke 2 øl hvis men vet man skal hoppe på sparkesykkellen rett etterpå?

Jeg kjører rundt på de, høy som et fjell. Men jeg er jo klar over at om jeg blir tatt så får det være.

Hvis du er så redd for å bli tatt, så ikke drikk 2 øl.

Ta deg heller en Munkholm
Vis hele sitatet...
Det er ingen som må noe som helst, man gjør ting fordi man vil. Jeg ønsker å kunne ta meg noen øl når jeg er ute, og jeg ønsker å komme meg hjem uten å betale i dyre dommer for taxi. Dette har i noen år vært problemfritt med elsparkesykkelen.

Jeg er også klar over at om man blir tatt så får det bare være, men da velger man klart det alternativet som gir minst sjans til å bli tatt. I området mitt anser jeg bilen da som det tryggeste alternativet.

Munkholm er ikke noe erstatning for øl. Det smaker ikke godt, og gir ingen effekt.

Sitat av gekko4u Vis innlegg
Det er samme straff. ikke omtrent, å føre motorvogn i fylla skiller ikke på type motorvogn..
Når folk forstår dette og ikke prøver seg på rettsvillfarelse med diverse unnskyldninger ovenfor seg selv med at jamen det er jo ikke så farlig i forhold til bil osv..

Fra veitrafikkloven..
Med kjøretøy forstås innretning som er bestemt til å kjøre på bakken uten skinner. Med motorvogn forstås kjøretøy som blir drevet fram med motor.


Altså samme straff men forskjellig skadepotensial
Vis hele sitatet...
Ikke helt samme straff, det er formildende om man kjører på moped eller små elektriske kjøretøy. Men med mindre risiko for å bli tatt i bil så utligner det seg tenker jeg.