View Single Post
Satt bokstavelig talt med kredittkort-info ferdig utfylt og skulle trykke "kjøp", i dét jeg sjekker en siste gang om alt virker greit.
Så finner jeg ut at når man kjøper pre-order, så får man ikke garantert en early access, man deltar i et slags lotteri hvor de forskjellige pre-order pakkene har forskjellige prosenter sjangse for å unlocke early access.
Den billigste pakka har kun 25% sjangse, mens den dyreste pakka til 1000kr har 50% sjangse.

Dette var det ikke opplyst om på produktsiden, annet enn bortgjemt i en dårlig FAQ.
Jeg søkte etter "access chance" "chance" osv i FAQ for å finne en ørliten notis som nevner at du kun har en viss sjangse for å få det du betaler for.

De kunne lett ha skrevet "25% chance of early access pass" og "50% chance of early access pass" bak produktene som er listet opp, men som sagt var det altså bortgjemt og gravd ned i en ræva FAQ. Dette tolket jeg som såpass lugubert og/eller inkompetent, at jeg valgte å ikke kjøpe spillet.
Det er mulig de faktisk endret på dette og gjorde det mer synlig nå i det siste. (det bør de faen meg ha gjort, svært uproft sånn det var hvertfall!)

Dét sagt, så syns jeg spillet virket teknisk bra utformet, og har mye kule realistiske funksjoner som weapon-jamming og ting som gjør deg mer immersed i gameplayet. Har hørt at det kun skal være PvE, stemmer det?
Vet at det kun er på et pve-stadie atm, men ryktene sier at det aldri blir pvp i fullstendig form heller. Isåfall er jo det litt kjipt. Jeg så frem til en skikkelig finpolert pvp-fps variant av Survarium (som btw også er et kult gratis fps-spill i samme stil).

Har vært interessert lenge, men droppa det når jeg så hvor uprofft hele Pre-order-greia deres var. Fikk skikkelig shady vibber av at de har valgt å ikke informere om noe så enkelt. Tolket det som en billig og lur måte å tjene inn EA-hype, men samtidig holde serverkostnadene nede ved å begrense strømmen med spillere.
"Sorry, du skulle ha lest den bortgjemte FAQ'en vår! Sorry, du får vente til åpen beta som alle andre!"

Greit nok at dere vil ha inn early-access spenn, men da får dere gi EA til dem som betaler, og ikke scimme dem med bortgjemte lotteri-regler som er umulig å finne, selv når du søker etter dem...

Forstår at det er dyrt å hoste masse EA-servere for en stor brukerbase, men jeez, si nå bare heller rett ut sånn som det er, istedenfor å hustle folk!

Edit: Glemte å spørre: Har du selv kjøpt EfT, eller har du bare kikket på det? Vær isåfall obs på denne lotteri-greia, så du ikke betaler for EA uten å få det... Virka som det kan være lurt å vente til neste beta-fase for å være garantert å få det man betaler for.
Sist endret av Alzo88; 19. januar 2017 kl. 22:05.