View Single Post
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Så ganske heftig ut. Du fikk noen bra bilder herfra.
Vis hele sitatet...
Tusen takk

Kult at du likte bildene, jeg var redd det kom til å se traust ut og at det kanskje var noe man måtte være med på selv for å føle spenninga

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Om gruven OlavXO har vært er i den samme jeg tenker på (noe jeg er 90% sikker på, den er helt lik.) så går det LANGT innover. (Man kan fint gå 10-15++ min innover (spørs hvor lang tid man bruker da, hehe.) i fjellet. Men trappetrinnene er så tynne at du får akkurat plass til to sko i bredden innover der mener jeg å huske jeg så bilde av. Det gikk også rykter om at det ble dumpet masse kjemikalier som ikke de trengte inne i det fjellet. Hvorvidt det med kjemikalier er sant, vet jeg ikke noe om.)

Ved denne "2-fotstrappen" så skal det vistnok gå rett ned vedsiden, så er ganske dumt å gå rundt inni der. Er vistnok ikke så mye spesielt innover der heller, man skal etterhvert komme opp i "tårnet" som er litt oppi lia der.
Vis hele sitatet...
Det har kommet meg for øret at det finnes flere av disse gruvetårna, de to jeg har funnet ligger forholdsvis nærme hverandre, men jeg vet at det er enda ett ved foten av fjellet, denne har jeg ikke sjekka ut enda.

Fikk heller ikke inntrykket at det var noe veldig spennende å se videre nedover annet enn "vaggene" de brukte til å heise kalksteinen opp med, de har jeg allerede sett og de er jo helt like alle sammen

Den 2-fotstrappen hørtes ikke ut som noe jeg ville utforska særlig heller, men så heller ikke noe til disse

Historien om kjemikaliedumpinga har jeg hørt om også, det jeg fant fram var kun at Hydro søkte om å dumpe kjemikalier der for lenge siden, men om det ble gjort er jeg ikke sikker på, vet bare at det ikke hadde vært spesielt hyggelig å ramla ned i x antall fat med æsjameg og kommet ut igjen med turkise øyne